tirsdag 10. januar 2012

Skolebokbindpålegging

Jeg var ikke helt forberedt på at det igjen var tid for skolebokbindpålegging.


 Derfor var det bare til å finne frem hva man allerede haver: små ruller med papir fra 
Søstrene Grene.


 Når papiret er fint, er det igrunnen ikke så verst å legge på bokbind.


 Og så lenge en rull koster mellom en og to kroner, så burde igrunnen Frk. Dings selv fått prøve og feile til det satt. 



Faktisk så har hun fått det til før, og likevel sitter jeg her og gjør det for henne! Hallo!?

Er du flink til å la dine barn gjøre mest mulig selv av slike ting de er modne nok til å mestre?

9 kommentarer:

  1. ehh...selvfølgelig IKKE!
    ikke god til å la mine egne barn få egne mestringsopplevvelser. på jobb derimot..knallgod.

    Men sånn er det vel med oss pedagoger. jobb er jobb lizzom.

    Finfint bokbind btw..!
    Jeg hadde alt klart til august i fjor jeg, men skulle de ha bokbind på? Nei! De fikk ikke lov å ha med sitt eget pennal heller. Men den er grei.

    Hva gjør du oppe å sent forresten?
    :)

    SvarSlett
  2. oj,der ble det mange skrivefeil du.
    Jøsseland. Kan du som pedagog være vennlig å ignorere disse, takk.

    SvarSlett
  3. Når det skal legges bokbind, kupper jeg hele greia! Jeg grabber bøkene og kaster meg lystig over oppgaven! Jeg elsker å legge bokbind!!! Helt sant! ;-)

    SvarSlett
  4. Jeg likte godt å legge bind på bøker (aner ikke hvorfor). Lot jeg dere gjøre det selv, eller hvordan var nå det?

    SvarSlett
  5. R gjorde det meste selv fra hun var veldig liten og skulle IKKE ha hjelp. Så der var det bare å holde seg unna. A tar gjerne imot hjelp, og jeg må bli flinkere til å sette meg på hendene og la han få prøve seg. A har bøker laget kun for han og bruker ikke bokbind, så de dagene er over for mitt vedkommende.

    Kjente igjen det ene papiret fra en blokk jeg fikk i gavekalenderen min. De er fine disse papirene:)

    Ha ei god natt og ei fin uke videre,
    god klem:)

    SvarSlett
  6. Eg blir sittande sjølv ja... med Manchester United bok bind. Ingen estetisk nytelse! Kvar gong tenker eg, neste gong kan dei gjera det sjølv - men likevel så sit eg der då, med Manchester United i svart, rødt og gult... Yaiks... Likte dine mykje betre, og prisane kan jo virkelig ikkje samanliknast!

    Klem Eli

    SvarSlett
  7. Ja jeg syr gedigne puter under armene till mine gutter HELE tiden.

    SvarSlett

Tusen takk til deg som legger igjen en hilsen ☺