tirsdag 3. januar 2012

"Seed" fra Northern lighting

Nye leselamper



 stor-ryddings på soverommet


litt "ny" pynt på nattbordet.

Jeg får ofte rydde- og vaskekick når nye ting skal på plass. Ja, for jeg har ikke rydde- og vaskedilla til vanlig nemlig...




I mangel av fin vase til de hvite greinene som en gang fulgte med en blomsteroppsats, fant jeg frem restegarn og fem pinner.
På et blunk ble det nytt vasetrekk til 5-kroners vannkaraffelen fra Søstrene Grene.




Jaja, sånn rent strikketeknisk ble jeg ikke helt fornøyd da det ble endel feil i farta. Jeg ante ikke om det kom til å bli noe fint i det hele tatt, og gadd derfor ikke være så nøye. 
Jeg skal heller strikke meg ett til med litt flere masker og uten feil i mønsteret.



Og det kjekkeste av alt med lampene, er at det fulgte med strikkeoppskrift til tre nye typer trekk. 
Tji-hi.
Svigerfar syntes det var lite vits i å tre en sokk over lampa. 
Jeg digger det!



10 kommentarer:

  1. dritkule, hvor finne du sånne kule saker?!
    og så er du jo såå flink å strikke.

    Jeg hekler jeg.
    Dritflink.

    (kremt,hark.)

    SvarSlett
  2. Så flink du er som kan strikke sånt i en fei!
    Jeg aner jo ikke hvordan man legger opp masker en gang :(
    Knall.fin lampe også...
    Også må jeg ikke glemme å ønske deg GODT NYTTÅR ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Stilig lampe!

    Og så greit og enkelt for den som kan det da, og friske opp med strikk i interiøret. Jeg kan strikke putetrekk av dongeri og knapt nok det (ikke spør!), men jeg greier meg for jeg har en svigermor som er en racer å strikke;-)

    God kveld og fortsatt fin uke kjære du,
    god klem
    Hanne

    SvarSlett
  4. Eg digger det også! Kjempetøft, Kissa :) Og det trekket til vasen var veldig fint, såg ikkje nåken feil på det eg!? Men eg kan ikkje strikka, så eg blir jo ekstremt imponert over alle som berre snubler over nokon pinnar og litt garn og har laga nåke så stilig som du har gjort over her. Tomlane i været for deg :)

    Klem Eli

    SvarSlett
  5. Så fint dette ble:) Gjorde susen med trekk til vannkaraffelen og til lampa:) Ja han svigerfar, han svigerfar, han får nå sagt det;)
    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Godt nytt år! :) Har hatt bloggpause-dager, er sliten gitt...
    Du smeller sammen et sånn vannkaraffeltrekk, sånn i farta, liksom... imponert... og noen feil ser jeg ikke...
    .. og lampa ser kul ut, det lille vi fikk se :)
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  7. Den ble jo stilig, og lampen var bare super stilig. Kjekt med medfølgene mønster.
    Likte også innlegget nedenfor.

    Gleder meg til å følge deg utover i 2012.

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  8. Gratla med ny lampe! Tenker meg at den snart får flere "kjoler" ;-) Blir mye lesing på sengen fremover altså! Kan jo ikke skru av den flotte lampen!
    wenche

    SvarSlett
  9. Kul!! Og takk for koselig kommentar,,har vært litt sløv på reisebloggen i det siste..må visst skjerpe meg..men har mange turer dette året..så det blir spennendes!!
    En god natt til deg..jeg er stuptrøtt:)

    SvarSlett

Tusen takk til deg som legger igjen en hilsen ☺