mandag 2. januar 2012

Godt nyttår og godt nytt år!

Hvis det for deg er meningsforskjell i uttrykkene, så er det best jeg tar med begge og sikrer meg at du forstår at jeg ønsker deg et godt 2012, både nå rundt årsskiftet og ut hele året.



Jula er ikke helt over her hos oss. Juletre og det meste av julepynten kom ikke frem før lille julaften, så da skal det få stå til 13. dag jul. 


Hvor lenge orker du å ha jul i hus? 

Aja, forresten. Litt av jula røyk i går, nemlig pepperkakehuset.



Så får da året bli som det blir. Jeg har ingen forsetter, og har ikke planer om å finne noen heller, for gjennom åra har jeg lært at jeg blir så sur hvis jeg ikke klarer det. Og har jeg mer enn ett løfte, er det visst forutbestemt at når først ett løfte ryker, så ryker de andre i samme slengen.

"Godt nok" skal være visjonen min i år. Dessuten får jeg sikkert nok med å følge opp frk. Tween (faktisk frk. Teen om ikke så lenge) sine nyttårsforsetter om en stor mengde trening, skikkelig satsing på skolearbeid, null toleranse for baksnakking og et sunt kosthold. Prøver å dempe kravene hennes; får inderlig ikke håpe at det slik med henne som med mora, at når først ett løfte ryker så ryker resten...



Mange minnerike stunder i 2011 som vi for alltid kommer til å ha med oss; både veldig triste og veldig fine. 


Nå er vi klare for ta fatt på 2012, men først en liten "årskavalkade" av gode minner fra 2011:



Og helt tilslutt:


Tusen takk til alle dere som legger igjen en hilsen. 
Jeg titter litt for ofte innom dere uten å legge igjen spor, noe jeg skal bli flinkere til. 
For det varmer jo sånn! 
Og så er det faktisk slik at jeg ofte tenker på dere medbloggere 
som om jeg kjenner dere i virkeligheten også, så jeg skal bli flinkere til å ta vare på dere.



13 kommentarer:

  1. Godt nytt år Kristin!
    Ble imponert over reisemålene dere hadde ifjor!
    WOW, liksom! Er dere en slik kul reise-familie?

    Det er slik jeg vil at vi også skal være, og satser på at det blir mer av slike reiser i det kommende året (elsker å reise, men vi ender oftest opp i UK)

    Takk for at du er du. Og jeg bare føler at du er en person jeg vil like i virkeligheten også. Helt sikker :)

    GID! (som ungdommen skriver det...) stooooor klem!

    SvarSlett
  2. Nei, vi er ikke en slik kul reise-familie. To år på rad har vi derimot vært på cruise i Karibien, så det har vært helt utenom det vanlige for å si det mildt. Mandal alltid ellers :-)

    Jeg er helt sikker på at jeg vil like deg også, selv om du verken drikker kaffe eller rødvin :-)
    GID! :-)

    SvarSlett
  3. Godt nytt år, Kissa...hehe..sjekket du linken min?
    http://www.sprakrad.no/nb-NO/Sok/?quicksearchquery=rettskrivning

    Her for jula på hodet ut vinduet i går (vertfall juletreet), og resten ble sirlig pakket vekk. Nydelig. Det beste med 2012 så langt!

    Mitt nyttårsprosjekt vet du om, i tillegg til uanstendig mye trening, lite snop og masse søvn. Liksom. Jo, trening...

    Men nå..sove..ny jobb venter i morgen, og sommerfuglene flakser litt i magen i kveld..

    SvarSlett
  4. http://sprakrad.no/templates/Sprakradet/Pages/Page.aspx?id=10516

    Denne linken er den rette...

    SvarSlett
  5. Var det ikke den linken jeg sendte deg på Facebook da?
    Ny jobb??? Spennende! Hva da?

    SvarSlett
  6. Godt nytt år til deg..
    Stakkars små med store krav til seg selv..jeg har en jeg og...
    og du..cruise i karibien drømmer vi om,ser deilig ut..ser ut som det blir middelhavscruise i løpet av året iallefall..får begynne der..
    Vi sees vel i 2012..skulle du og på fotokurset??
    :)

    SvarSlett
  7. Puh, for noen nyttårsforsetter datra di har; virkelig imponerende, likte det der med baksnakking :) Likte ditt forsett kjempegodt, veldig bra. Kan være litt utfordrende, men jeg har stor tru på deg :)

    Godt nyttår, og godt nytt år!

    SvarSlett
  8. Jeg holder på 13. dag jeg også, forandringer skjer stykkevis og delt og så liker jeg at jula varer litt lenger enn til romjula:)
    Og jeg legger lista lavt når det gjelder forsetter, og gjør det samme i år som jeg gjorde i fjor. Funker best det;-)

    Koselig kavalkade, artig å få et lite innblikk i året ditt:)
    God klem
    Hanne:)

    SvarSlett
  9. Mens jeg har ingen forsetter..;) jaja, kanskje bare at jeg skal fortsette å kose meg mest mulig, og dersom det innebærer endel sjokolade og sofakos, so be it:) Med knær som krangler så er det lite konstruktivt med ambisjoner om høyt treningsnivå, og dessuten så er man gift trebarnsmor i 100% stilling som lærer..i en by uten avlastende familie.. Nei, jeg skal prøve å komme meg litt mer ut på byen, ta meg en ekstra fest eller to, og ellers lære meg å kjenne på den roa man bør få etter fylte 40:))) Skal prøve å leve etter linken jeg la ut på facebooksida mi:)) Den er fin!

    Klem fra Astri:)

    SvarSlett
  10. GODT NYTT ÅR til deg, Kristin:)
    Fine bilder fra 2011:)
    Nyttårsforsetter har heller ikke jeg:) Har slutta å røyke for lenge siden;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  11. Hallois og godt nytt år! Her er det heller ingen nyttårsforsett, anna enn det som alltid ligg i bakhovudet og maser om trene meir, spise sunt osv osv. Det har eg ignorert i mange mange mange år, og gjer det nok i år også. Pepperkakehuset røyk i går, og i dag så røyk resten av jula også. Så no sit eg her og er storlig fornøyd med "ny" stove, det er så herlig at! Fekk måkt ut masse rap og har satt saman det som vart att på ein ny måte og no er eg kjempe fornøyd og har kun brukt kaloriar på det ;)

    Håper å sjå deg att i 2012, Kissa :)

    Klem Eli

    SvarSlett
  12. Er bare som snarest innom for å legge igjen en liten kveldshilsen! Er jo titt og ofte innom siden din og koser meg med det du poster, derfor fortjener du en klem tilbake :-)

    Mottoet godt nok er genialt!

    SvarSlett

Tusen takk til deg som legger igjen en hilsen ☺