tirsdag 17. januar 2012

Bare rolls

Okei! 
Nå har jeg prøvd meg på ett seriøst innlegg, 
og det gikk bare ikke. Brukte sikkert to timer på å PRØVE og formulere meg presist, holde meg til tema osv osv. Jeg publiserte det, og hadde innlegget på bloggen i noen timer før jeg fikk helt FNATT og slettet det. Det er bare ikke min greie. Ferdig med det! Det handlet om skulle handle om hvem som har definisjonsmakt til å bestemme hva som er viktig å blogge om eller ei. Muntlige diskusjoner og ordvekslinger: 
JA TAKK!
Men likevel: tusen takk til dere som likevel gadd å skrive en kommentar!

Så nok en gang har jeg gjort meg opp en liten status: jeg fortsetter med å blogge ROLLS! (uttales: rålls). Å skrive rolls krever nemlig ingenting av innhold, stil og formuleringsmåte. Dessuten trenger jeg ikke holde meg til tema. Og det beste av alt: jeg kan skifte mening mens jeg skriver!



For det som opptar meg akkurat nå er en syk 12-åring. Ikke sånn forferdelig syk, men sånn at jeg bare ikke liker det. Mye magesmerter, slapp og litt uttafor. Måtte til legen i dag, og alle prøver var negative, så får vi se om et par dager. Det er bare sååå pyton med syke barn! 


Jeg takler det skikkelig dårlig. Maser henne ihjel med hvordan det går...om vondten har flyttet på seg, om vondten ikke har blitt i det minste BITTELITT bedre osv osv osv. Så derfor var gleden ekstra stor da hun på søndag pluselig var i form til å rydde på rommet og ommøblere litt. 
P.S. For første gang har hun vist interesse for interiør, farger go detaljer, så da ble det flytting av seng, rydde bort rot, bort med ørten Justin Bieber-plakater og frem med mors kurvstol fra ungdomstiden og litt dill-dall.



Og det beste av alt: hun SETTER seg i den hver dag når hun kommer hjem fra skolen (ja, for hun er nemlig såpass frisk at hun akkurat orker det). Hun BRUKER den faktisk!

 Når ungene er syke, er det ingenting annet som betyr noe i heeele verden. Folk kan kalle hverandre Møkkamann på TV uten at det bryyyyr meg, og all annen verdens elendighet når ikke inn. Fokus er kun på mitt lille etterhvert ganske så store barn. 




 Forresten; en ting til jeg er veldig opptatt av for tiden. Jeg var i Mandal i helga, og reiste fra toalettveska mi!!!! Hutte-tu så grusomt! Jeg hadde pakket ned kun det aller, aller nødvendigste av sminke, og det vil jo si at det aller, aller nødvendigste nå befinner seg i Mandal!!! 
Jodaså... 



Så helt gale er det ikke, for jeg klarer aldri å kaste sminke før det er aldeles tomt, så noen rester har jeg da liggende. 


Og dessuten bryr jeg meg jo ikke sååå mye, for jeg har jo sykt barn hjemme! 











17 kommentarer:

  1. Hehe, så du prøvde deg på et seriøst innlegg du... hver og en må finne sin stil... synd jeg ikke fikk lese dette seriøse innlegget da... men seriøst, syke barn er ikke rolls... liker bloggen din som den er! Det skal være litt tull, hverdagsliv, det som opptar en, seriøse greier er det nok av i verden...
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  2. Dette er mer enn seriøst nok hi, hi.
    Ja, jeg liker meg bare bedre og bedre her inne hos deg ;)
    Ikke kjekt med syke barn nei -så herlig hun er forresten!
    bare 5 t tur / retur Mandal -det rekker du akkurat før leggetid...
    Ja, sånn er min mor. Kan kjøre til Mandal for å grille en ettermiddag, for så å kjøre hjem igjen noen timer etterpå!
    God bedring til jenta de.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Ja du!
    sånn går det når du prøver deg på noe annet enn det fine du alltid driver med! Vet at du kan, men vi må skrive om akkurat det vi selv vil!

    DETTE innlegget var bare diggings!! (ikke det med at jenta di er syk da, men måten du skriver på her!) Og så elsker jeg oppriktigheten din.. Ikke noe skuespill her i gården. (tror jeg da, slik jeg kjenner deg!)

    Har svart deg inne hos meg.
    God bedring til fine jenta di! jenta min hadde noe lignende da hun var 10, vi trodde det var noe skikkelig alvorlig og ingen fant ikke ut av det. Men det gikk over etter en god stund.)

    SMASK 2 u!

    SvarSlett
  4. og forreste, det med sminken.oh holy, akkurat som meg. Både det med det kjipe oppi det hele, og det med å bruke alt til siste rest..) Du får ta deg en kveldstur, jeg blir med!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, du begynner visst å kjenne meg, WB! hadde vært kult med en 5 timers kjøretur med deg, men hadde jeg turd (koss søren skrives det!!??) ?? Du hadde ikke! ;-) Ikke jeg heller :-))

      Slett
    2. Klart jeg ikke hadde tørret (skrives det sånn? det er du som jobber på skole! :)

      Slett
  5. God bedring til "storå". (Va det kje det (din) far kalte deg? Litlå og storå.

    SvarSlett
  6. Hehe...Nå fikk ikke jeg lest det seriøse innlegget ditt før det ble slettet, men er glad du i allefall ikke skifter stil riktig enda - eller aldri!! Jeg er av den formening at man blogger om det man liker, det skal være et fristed i hverdagens alvor, ansvar og plikter og så får folk lese det hvis de vil. Hvis folk har tid til å debattere det vi skriver i mammabloggene våre - ja ,da bør de kanskje revurdere sin egen tidsbruk og sitt eget engasjement? Eller...?

    Håper den lille store jenta di er bedre. Overhodet ikke noe moro med syke barn, uansett store eller små. KLEM!: )

    SvarSlett
  7. Måtte smile litt av innlegget ditt. Sant som hun sier over her, man må finne sin greie! Og være seg selv, og dette er deg;) Stå på tante Kissa;) digger bloggnavnet ditt....

    SvarSlett
  8. Juhuuu - eg prøvde meg jo på å lesa innlegget - men då hadde du nok alt sletta det. Klart du må skriva om det DU har lyst til, skal jo følas natrulig også da, er jo ikkje lekser me driv med heller. Meir ein sånn liten bekk, ser eg for meg bloggen er da, der det renner ut litt "Eli" evnt. "Frøken Fryd" kanskje helst ja... Så tar det form av ord, og så blir det lagt ut på bloggen, og så kan dei som kunne ha lyst og ork og anledning lesa og dei andre la det være. Ellers så trur eg kanskje det kunne blitt litt sånn overkill av Eli her heime, og på kolleger og venner, om eg ikkje hadde fått litt utløp på bloggen til vis-vas.

    Eg liker veldig godt rolls'et ditt, eg synest at du har prima rolls, og eg elsker at det ikkje er planlagt - at du bestemmer deg og ombestemmer deg. Då blir det ekte, herlig og ekte. Synest eg. Og morsomt! Og difor kjem eg innom her til Tante Kissa om att og om att og koser meg :)

    Ha ein fin kveld! Og ei rollsete veka ;)

    Klem Eli

    SvarSlett
  9. Skriv akkurat sånn som nå du, Kristin:)) Herlige små hverdagstanker, som jeg veldig ofte kjenner meg igjen i! (og jeg som sier at jeg ikke kan blogge,for jeg har jo ingenting å blogg om..;) Jeg trenger jo bare å lese din, og så er alt greit..
    Trasig med sykt barn. Og hvertfall når det varer og varer.. Får håpe og tro at det går over; evt. kyssesyke ville jo gjerne vises på prøvene! Ønsker dere masse god bedring i heimen <3

    Klem, Astri

    SvarSlett
  10. Ja, kyssesyke ble det også testet for. Lag en blogg du og Astri! Vil veldig gjerne lese dine hverdagstanker! :-)

    SvarSlett
  11. GOD BEDRING til jenta di:) Skjønner du er bekymra, ikke trivelig med syke barn:)
    Ha en fin dag:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  12. God bedring til jenta den flotte jenta di. Får håpe magesmertene går snart over! Enig med deg, når barna er syke, er det omtrent det det eneste som betyr noe.

    Ønsker deg en god dag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  13. Tittei... du er vinner i billed-konkurransen hos meg! :) Gratulerer!! Sender du meg adressen din, så dumper det snart en liten pakke ned i posten din :) send til ivikse@online.no
    Klem, Kristin

    SvarSlett
  14. Hei, og takk for den fine kommentaren
    hos meg : )
    Betongplate m/vask er det jo en del som bruker på
    kjøkken og, men har ikke personlig erfaring med det.
    Det jeg vet er at du ikke må være så alt for redd for å
    få flekker på den, for det gjør man jo på ett kjøkken -og de
    lar seg ikke fjerne på betong uten videre. Særlig om du velger
    en matt overflate på platen. Men - om du liker at den er litt røff
    så gjør ikke det noe, og materialet er helt nydelig : )
    Den kan også settes inn med ett middel som gjør den litt
    mer motstandsdyktig mot flekker og poleres glatt.

    Lykke til!
    Klem Elisabeth

    SvarSlett

Tusen takk til deg som legger igjen en hilsen ☺