søndag 1. april 2012

Multitasking

Feriestart innebærer noen 
innkjøringsproblemer
med å gå fra svært høyt -
til svært lavt aktivitetsnivå.
Kanskje er det lurt å trappe ned over tid,
men det er jo så herlig å bare ta det heeelt med ro!
Det skal derimot sies at en kan bli ganske så rastløs av det,
og da hjelper det med 
(sjekk link)

Jepp, her multi-taskes det for tiden:


Far, mor og tenåring spiller 
Scrabble 
mens far lager middag, mor strikker og tenåring spiller  på telefonen og sms'er litt innimellom.



Etter middag er det bare å slå seg ned i sofaen.
Mor leser bok, strikker og spiller wordfeud samtidig.

Jeg har 
SERIØST 
problemer med å gjøre kun en ting om gangen, og det skal jeg gjøre noe med i påskeferien. Så skal jeg også trene mine barn i å gjøre det samme. 
Visst er det greit å kunne gjøre mange ting samtidig, men det er IKKE 
greit å ikke kunne gjøre kun en ting om gangen!






7 kommentarer:

  1. Jeg føler meg lite effektiv når jeg gjør bare en ting om gangen. Spørsmålet er vel egentlig om jeg er så mye mer effektiv når jeg gjør to eller flere;)

    Håper dere får en herlig ferie,
    jeg har noen dager til på jobb før jeg tar fri:)
    God kveld til deg kjære du,
    klem Hanne.)

    SvarSlett
  2. Åhoy, men tenk alt du får gjort, Kissa, tenk alt du får gjort :)

    Her har me lav kvilepuls, søv lenge og er lenge oppe, me snur veldig lett over til feriemodus med andre ord...

    God påske!

    Klem Eli

    SvarSlett
  3. Tror pulsen er veldig lav hos oss også. Det er jo ikke akkurat energikrevende aktiviteter jeg multitasker med :-)

    SvarSlett
  4. For en fin blogg du har :)) Legger meg til som følger jeg.

    Multitasking er et ord som kan beskrives hos oss og ;)

    Ønsker deg en flott påske!!

    SvarSlett
  5. Kjenner meg veldig igjen..multi her og, hele tida! Men skal jeg slå deg i WF, må jeg konse litt.. :-)
    Hva strikker du på her da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Mariusgenser, inspirert av den du strikket i vårfarger. Jeg klarer bare ikke å gå i ren ull, så dette garnet er blanding av merinoull og bomull (Duo).

      Slett
  6. ohoii! kjenner meg igjen ja..
    Og du vet jo hva jeg driver med, ikke lite sant? :)
    jaja,nå er det natt -vi multitaskes snart!

    SvarSlett

Tusen takk til deg som legger igjen en hilsen ☺